6 lecții de la Roger Federer
august 6, 2021

Roger spune că înveți mai mult când pierzi decât când câștigi. Eșecurile arată punctele slabe care pot fi îmbunătățite. 

Roger Federer este un model excelent cu un comportament sportiv excelent pe teren și în afara terenului și este considerat unul dintre cei mai mari sportivi ai secolului XXI.

Roger Federer

Conduce cursa de a deveni GOAT (Greatest of All-Time), cu o poziție actuală de 20 de titluri de Grand Slam. A câștigat Wimbledon (de 8 ori), Australian Open (de 6 ori), US Open (de 5 ori) și French Open (1 dată).

El a fost clasat cel mai bun jucător din lume timp de 310 săptămâni, incluzând un record de 237 săptămâni la rând, iar la vârsta de 38 de ani, este clasat pe locul 3 în lume.

Ce a fost nevoie pentru a obține această carieră uimitoare și succes? Care sunt secretele sale și ce putem învăța de la Roger despre dezvoltarea abilităților?

Roger a început să joace tenis la vârsta de opt ani și potrivit primului său antrenor, Madeleine Barlocher, a dorit întotdeauna să devină numărul unu din lume. Munca grea a dat roade, iar la vârsta de 21 de ani a câștigat primul său Grand Slam (Wimbledon).

Lecții de învățat de la Federer

Roger Federer

1. Păstrați-vă calmul în condiții de stres

Roger este acum un model în situații stresante. Dar Federer nu a fost întotdeauna tipul calm care este astăzi. Când era mai tânăr, era foarte emoționant, deseori se plângea și arunca cu rachete. A irosit o mulțime de energie și acest lucru l-a împiedicat să performeze la maxim.

El a lucrat din greu la jocul său mental și este acum unul dintre cei mai buni interpreți mentali din orice sport.

2. Munca grea dă rezultate

Roger a muncit din greu de-a lungul carierei sale. După Wimbledon 2016, Federer a anunțat că nu va juca în următoarele șase luni, pentru a-și lua liber și pentru a-și reveni de la o accidentare la genunchi. În ianuarie 2017 s-a întors spectaculos, recuperând titlul de Australian Open, câștigând împotriva rivalului său, Rafael Nadal.

Jurnaliștii continuau să întrebe cum a reușit să revină mai bine decât înainte, având în vedere accidentarea sa recentă, vârsta înaintată și absența prelungită de la joc. Răspunsul său a fost simplu: ‘Am lucrat foarte mult cu echipa mea. Am încercat să lucrez cel mai mult. ”Jurnaliștii au încercat să găsească„ adevăratul secret ”, dar Roger a continuat să insiste:„ Echipa mea a muncit foarte mult, pur și simplu am făcut-o ”.

3. Stabiliți-vă prioritățile

Tenisul este întotdeauna pe primul loc. Orice lucru pe care îl face în viață este planificat în funcție de modul în care îi va afecta programul de antrenament și pregătirea pentru următorul eveniment. 

De obicei, își ia soția și cei patru copii cu el în turneu și încearcă să se potrivească sărbătorilor după turneele cheie pentru a se odihni și a-și reveni.

De asemenea, doarme până la 12 ore pe zi, în jur de 10 ore în fiecare noapte și până la două ore de somnuri în timpul zilei. Acest tip de odihnă și recuperare este vital, pentru a putea rezista regimului extenuant de practică prin care treci pentru a concura la cel mai înalt nivel.

4. Căutare constantă de îmbunătățire

„Dacă nu te simți mai bine, te înrăutățești”, potrivit lui Roger. 

Pe măsură ce opoziția se îmbunătățește continuu, a rămâne la fel merge înapoi, așa că el caută continuu modalități de a se îmbunătăți.

Aceasta prezintă abilitatea remarcabilă pe care „cei mai buni din lume” o au în orice domeniu de a continua să încerce să se îmbunătățească și să nu se gândească niciodată că au „stăpânit” o abilitate. Nu există nicio limită pentru cât de bun poți deveni și există întotdeauna șansa de a îmbunătăți o parte a jocului tău.

5. Învață tot timpul

Cu cât puteți elimina mai multe greșeli din joc, cu atât va fi mai dificil să învingeți.

Chiar dacă câștigi jocul, poți considera totuși fiecare punct pierdut în timpul meciului ca pe o pierdere. Acest lucru vă oferă mult spațiu de îmbunătățit, chiar dacă este posibil să fiți mai bun decât adversarul dvs. într-un meci dat.

6. Setarea obiectivelor duc la succes

Atât obiectivele pe termen scurt, cât și cele pe termen lung sunt necesare pentru a rămâne motivați să exersați din greu. Potrivit lui Roger, trebuie să aveți obiective structurate și să fiți clar ce doriți să deveniți și să realizați. El spune: „Trebuie să crezi în planul pe termen lung pe care îl ai, dar ai nevoie de obiectivele pe termen scurt pentru a te motiva și inspira”. 

Dacă obiectivul dvs. pe termen lung este prea departe, poate fi o provocare să vă concentrați asupra fiecărei practici. Atât obiectivele pe termen scurt, cât și pe termen mediu sunt, prin urmare, benefice, pentru a avea ceva mai concret spre care să lucrăm.

Vrei să vii la un antrenament de tenis? Royal Tennis Academy se află în Pipera. Pentru mai multe informații, nu ezitați să ne contactați.

0 Comments

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RORO